Εργαστήριο Κηπουρικής – Μαγειρικής ? Χειροτεχνίας

Εργαστήριο Μαγειρικής – Ζαχαροπλαστικής

ktirio2_orig

Σας καλωσορίζουμε στην κουζίνα μας ή καλύτερα στις κουζίνες μας … μιας και τα τελευταία τρία χρόνια λειτουργούν δύο χώροι κατάλληλα οργανωμένοι και εξοπλισμένοι για το εργαστήριο Μαγειρικής-Ζαχαροπλαστικής του σχολείου μας. Δύο χώροι οι οποίοι συνιστούν πολύ πετυχημένες προσομοιώσεις μιας οικιακής κουζίνας.

Με συνεχή εφαρμογή των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας, οι μαθητές εξασκούνται τόσο σε λεπτές δεξιότητες όσο και στην χρήση όλων των ηλεκτρικών συσκευών μιας κουζίνας.

Με βάση-οδηγό την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής τα παιδιά μαθαίνουν πώς να παρασκευάζουν εδέσματα ωφέλιμα για τον ανθρώπινο οργανισμό, και πως αυτά να είναι υγιεινά και να ανταποκρίνονται στις καθημερινές τους ανάγκες.

Ένας από τους κύριους στόχους του εργαστηρίου είναι όσοι το παρακολουθούν να μπορέσουν, αρχικά, να αυτονομηθούν ώστε να μην είναι απόλυτα εξαρτώμενοι στον τομέα της διατροφής τους και κατ’ επέκταση να καλλιεργήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες με τι οποίες θα μπορούν να διεκδικήσουν μία θέση στην αγορά εργασίας.

Το αποτέλεσμα των εργαστηριακών μαθημάτων είναι χειροπιαστό, ευχάριστο και πολύ ελπιδοφόρο. Δίνει άμεσο νόημα στις προσπάθειες που γίνονται τόσο από τους/ις μαθητές/τριες, όσο και από τους εκπαιδευτικούς.

Κύριοι άξονες διδασκαλίας του εργαστηρίου είναι οι εξής:

  • Καθαριότητα και υγιεινή στην κουζίνα.
  • Ασφάλεια στην κουζίνα.
  • Γενικές πληροφορίες για την διατροφή και τα τρόφιμα.
  • Γνωριμία, χρήση και εξοικείωση με εργαλεία, σκεύη και ηλεκτρικές συσκευές.
  • Παρασκευή ροφημάτων, φαγητών και γλυκών ατομικής και μαζικής εστίασης.

Αποτέλεσμα αυτών είναι η ανάπτυξη της δημιουργικότητας, η ενίσχυση της συνεργασίας και η καλλιέργεια της πρωτοβουλίας από τους/ις μαθητές/τριες.

Παράλληλα για μαθητές/τριες μετά το 3ο έτος φοίτησης προβλέπεται η ενεργή συμμετοχή τους στην αγορά υλικών – πρώτων υλών για το εργαστήριο (πρόγραμμα λαϊκής, ψώνια στο μίνι μάρκετ κ.α). Οι μαθητές/τριες του 4ου και 5ου έτους, με τη μορφή εποπτευόμενης πρακτικής άσκησης, αναλαμβάνουν την τροφοδοσία όλων των σχολικών μας εκδηλώσεων και γιορτών και την τροφοδοσία εκδηλώσεων του Δήμου Αιγάλεω και γειτονικών σχολείων φορείς με τους οποίους συνεργαζόμαστε σταθερά τα τελευταία χρόνια.

Τέλος το εργαστήριο συμμετέχει με παρασκευάσματα στις εκθέσεις προϊόντων των εργαστηρίων του σχολείου που πραγματοποιούνται τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο (Πάσχα και Καλοκαίρι) ενώ από τον Μάϊο του 2012 υλοποιεί χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα από τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς με θέμα τη Μεσογειακή Διατροφή.

Εργαστήριο Κηπουρικής

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Στο εργαστήριο της κηπουρικής οι μαθητές εξειδικεύονται σε ποικίλες δράσεις, αναπτύσσοντας με αυτό τον τρόπο πολύπλευρες δεξιότητες, τις οποίες θα χρησιμοποιήσουν στη συνέχεια, για την καλύτερη άσκηση του επαγγέλματός τους,

  • πάνω στην καλλιέργεια ανθοκομικών και κηπευτικών φυτών καθώς και τις τεχνικές της όπως π.χ σπορά, μοσχεύματα, μεταφύτευση, χρήση και επιλογή των κατάλληλων εργαλείων, ανάπτυξη φυτών, περιποίηση φυτών, βιολογική φυτοπροστασία κ.λ.π.
  • στην εκμάθηση διαφόρων κηποτεχνικών εφαρμογών, π.χ κατασκευή και συντήρηση διακοσμητικών παρτεριών
  • στην κατασκευή διακοσμητικών αντικειμένων, κήπου και βεράντας
  • στην κατασκευή ανθοσυνθέσεων με τη χρήση διαφόρων φυσικών υλικών κ.ά.

Η διδασκαλία των μαθημάτων διεξάγεται τόσο στην εργαστηριακή αίθουσα, αλλά κυρίως στους ειδικά διαμορφωμένους, υπαίθριους χώρους του σχολείου.

Οι μαθητές έρχονται σε άμεση επαφή με τους φυτικούς οργανισμούς του οικοσυστήματος, αναπτύσσοντας με αυτό τον τρόπο μια αρμονική σχέση μεταξύ παιδιού – φύσης.

Εργαστήριο Χειροτεχνίας

Τέχνη είναι επικοινωνία …

Το εργαστήρι χειροτεχνίας στοχεύει στη γνώση της εικαστικής γλώσσας με το μάθημα της αισθητικής αγωγής και την σύνδεση της τέχνης με την καθημερινή πραγματικότητα. Οι μαθητές/τριες έρχονται σ’ επαφή με ποικίλες τεχνικές και υλικά, προκειμένου να εκδηλώσουν το προσωπικό τους ενδιαφέρον και έφεση.

Οι μαθητές/τριες δουλεύουν με ακρυλικά, νερομπογιές, ξυλομπογιές, λαδοπαστέλ σε επιφάνειες όπως τελάρα, χαρτόνια, τοίχους κ.α., κάνουν κολλάζ, ψηφιδωτά, τοιχογραφίες, μικτές τεχνικές, κατασκευάζουν κούκλες και δημιουργούν έργα τρισδιάστατα από ανακυκλώσιμα υλικά. Επίσης δουλεύουν σε τρεις διαστάσεις με πηλό και χαρτοπολτό και κάνουν στοιχεία καλλιτεχνικής βιβλιοδεσίας.

Οι μαθητές/τριες εκπαιδεύονται σε ατομικό αλλά και σε ομαδικό επίπεδο. Έτσι αναπτύσσονται δεξιότητες και προωθείται η αλληλοστήριξη μέσα στην ομάδα.

Είναι πολύ σημαντικό για τους μαθητές/τριες, όταν βλέπουν τη δουλειά τους να βγαίνει έξω από τα όρια της σχολικής κοινότητας, με τη μορφή προώθησης προϊόντων, φτιαγμένων από τα χέρια τους, ή την συμμετοχή τους σε ομαδικες εκθέσεις και φεστιβάλ …

Το εργαστήρι μας γίνεται «κήπος δημιουργίας» όταν στα πλαίσια των επετειακών σχολικών εορτών, κερδίζουν ένα μεγάλο στοίχημα. Ανεβάζουν πολύπλοκες και απαιτητικές παραστάσεις έργων, που γράφονται από τα ίδια και τους καθηγητές τους. Τις παραστάσεις αυτές πλαισιώνουν με σκηνικά και κουστούμια, που έχουν επιμεληθεί τα ίδια, καθώς επίσης παίζουν, χορεύουν και τραγουδούν …

Η τέχνη προέρχεται από «λίγους» και «εκλεκτούς» και προσφέρεται απλόχερα σε όλη την κοινωνία …