Μαθήματα Γυμναστικής – Μουσικής – Πληροφορικής

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Οι μαθητές/τριές μας παρουσιάζουν σημαντικές ατομικές διαφορές. Σε ένα πρόγραμμα προσαρμοσμένης φυσικής αγωγής κάθε μαθητής/τρια αξιολογείται ως προς τις κινητικές δεξιότητες, όπως και το ατομικό, ιατρικό και εκπαιδευτικό ιστορικό με βάση τα οποία στη συνέχεια σχεδιάζεται ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα φυσικής αγωγής.

Στο σχεδιασμό του προγράμματος συνεκτιμάται και η ψυχολογική κατάσταση του/της κάθε μαθητή/τριας όπως επίσης οι δραστηριότητες του/της, η κινητική καθώς και η νοητική κατάσταση του/της. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να θέσουμε ατομικούς αλλά και ομαδικούς στόχους για τους οποίους θα συνταχθεί ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα ειδικής εκπαίδευσης. Για το σχεδιασμό του εξειδικευμένου προγράμματος λαμβάνουμε υπόψη τα εξής ιδιαίτερα κινητικά χαρακτηριστικά που παρουσιάζονται σε μεγάλο αριθμό μαθητών/τριών όπως:

  • χαμηλή φυσική κατάσταση
  • αποκλίσεις από τη σωστή στάση του σώματος
  • χαμηλό επίπεδο προσοχής και μικρή διάρκεια συγκέντρωσης
  • δυσκολίες ισορροπίας
  • πρόβλημα νευρομυϊκής συναρμογής
  • έλλειψη σωματογνωσίας
  • κινητικές αδεξιότητες

Αρχικά λαμβάνει χώρα μια σειρά από ασκήσεις για κάθε μαθητή/τρια ώστε να καταγραφεί το επίπεδο των δυνατοτήτων/ιδιαιτεροτήτων του/της. Στη συνέχεια και ανάλογα με τις εντοπισμένες δυνατότητες/ιδιαιτερότητες οι μαθητές/τριες με βάση τα ενδιαφέροντά τους εντάσσονται σε προσαρμοσμένες παραδοσιακές αθλοπαιδιές, παραδοσιακούς και μοντέρνοι χοροί, στίβο, ομάδες επιτραπέζιων αθλημάτων/παιχνιδιών.

Επίσης το σχολείο μας κάθε χρόνο συμμετέχει σε αθλητικούς αγώνες γενικής και ειδικής αγωγής ενώ αρκετοί μαθητές/τριές μας ενταγμένοι/ες σε αθλητικά σωματεία κάνουν πρωταθλητισμό (π.χ Special Olympics, Ειδικές Ολυμπιάδες κ.α) και έχουν σημαντικές διακρίσεις.

Το σχολείο μας διαθέτει κλειστό γυμναστήριο, γήπεδο μπάσκετ, κλειστό χώρο ψυχαγωγίας με επιτραπέζια αθλητικά παιχνίδια (πινκ-πονκ, μπιλιάρδο, ποδοσφαιράκι, νταρτς, γήπεδο bocce). Επίσης το σχολείο μας γειτονεύει με αθλητικές εγκαταστάσεις του δήμου Αιγάλεω (γήπεδα ποδοσφαίρου 5Χ5 κ.α) τα οποία αξιοποιούμε κατά περίπτωση με την άδεια του Δήμου Αιγάλεω

 

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Η μουσική αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής και της καθημερινότητας του ανθρώπου. Από τα αρχαία ακόμη χρόνια, η μουσική, ως μάθημα, είχε κυρίαρχη θέση στο πλαίσιο της βασικής εκπαίδευσης που δέχονταν οι μαθητές και το να μη γνωρίζει κάποιος μουσική θεωρούνταν παντελής έλλειψη παιδείας.

Στην εποχή μας και ειδικά στη χώρα μας που φημίζεται για την πλούσια μουσική της παράδοση, δε θα μπορούσε να απουσιάζει το μάθημα αυτό από το Σύγχρονο Ελληνικό Σχολείο. Οι μαθητές/τριες, μέσα από το ρυθμό και τη μελωδία, έχουν τη δυνατότητα τόσο να εκφραστούν δημιουργικά όσο και να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους με έναν μοναδικό τρόπο προσκτώντας με ευχάριστο τρόπο γνώση και εμπειρία για τον κόσμο που μας περιβάλλει.

Ειδικότερα στο σχολείο μας, στο πλαίσιο του μαθήματος της μουσικής δίνεται η ευκαιρία στους/ις μαθητές/τριές μας να καλλιεργήσουν βασικές δεξιότητες που σχετίζονται με:

  • Το ρυθμό
  • Την αρμονία
  • Τη δημιουργική και εναλλακτική έκφραση
  • Την ανακάλυψη
  • Τη συνεργασία
  • Την ψυχαγωγία

Επίσης μέσω της μουσικής, δίνεται η δυνατότητα στους/ις μαθητές/τριες να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες, δρώμενα και παραστάσεις με αποτέλεσμα όχι μόνο να διοχετεύουν την ενεργητικότητά τους, αλλά και να διευκολύνονται να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, υπερπηδώντας πολλές φορές ενυπάρχουσες δυσκολίες. Έτσι, μαθαίνουν να γνωρίζουν καλύτερα τον εαυτό τους ενδυναμώνουν την προσωπικότητά τους και αποκτούν αυτοπεποίθηση μέσα από βιωματικούς τρόπους.

Οι μαθητές/τριες σε εξατομικευμένη, μικροομαδική και ομαδική βάση διερευνούν και ασκούνται σε μουσικά όργανα, εργάζονται ως μουσικά σύνολα και καλλιεργούν δεξιότητες ζωής.

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Στo πλαίσιο του μαθήματος της πληροφορικής οι μαθητές/τριες του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. επιδιώκεται να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες στην χρήση των υπολογιστών. Δεξιότητες που θα λειτουργήσουν επικουρικά στη μετέπειτα ζωή τους. Πιο συγκεκριμένα:

  • Μαθαίνουν να αναγνωρίζουν, να κατονομάζουν, να καταδεικνύουν και να περιγράφουν τη λειτουργία των κυριότερων φυσικών μονάδων ενός τυπικού υπολογιστικού συστήματος (κεντρική μονάδα, πληκτρολόγιο, ποντίκι, οθόνη, ηχεία, εκτυπωτής) και τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα.
  • Γνωρίζουν τη σωστή εργονομία και χρήση του υπολογιστή.
  • Αποκτούν βασικές γνώσεις και αναπτύσσουν δεξιότητες χειρισμού λειτουργικού συστήματος, λογισμικού γενικής χρήσης (π.χ. ζωγραφική, λογισμικό επεξεργασίας κειμένου κ.α.) αλλά και λογισμικού υπηρεσιών του Διαδικτύου.
  • Αποκτούν ικανότητες χρήσης και αξιοποίησης του Η/Υ ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους.
  • Απομυθοποιούν τον υπολογιστή και τον χρησιμοποιούν ως εργαλείο ανακάλυψης, δημιουργίας, έκφρασης αλλά και ως νοητικό εργαλείο και εργαλείο ανάπτυξης της σκέψης.
  • Χρησιμοποιούν εφαρμογές πολυμέσων εκπαιδευτικού περιεχομένου και κατακτούν έννοιες, όπως της πλοήγησης και της αλληλεπίδρασης.
  • Χρησιμοποιούν τον υπολογιστή ως μέσο επικοινωνίας (π.χ. ηλεκτρονική αλληλογραφία).
  • Αναπτύσσουν δραστηριότητες στο πλαίσιο ποικίλων ατομικών ή ομαδικών-συνθετικών εργασιών.
  • Αποκτούν βασικές γνώσεις για τα δίκτυα υπολογιστών καθώς και τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση τους.
  • Ευαισθητοποιούνται και κρίνουν τις επιπτώσεις των νέων τεχνολογιών στους διάφορους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.
  • Ευαισθητοποιούνται σε θέματα προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων, ασφάλειας των πληροφοριών, συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο κ.λπ.

Οι μαθητές/τριες του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. έχουν στη διάθεσή τους ένα πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο πληροφορικής με 7 σταθμούς εργασίας, σύνδεση στο διαδίκτυο μέσω του πανελληνίου σχολικού δικτύου καθώς και εκτυπωτές, σαρωτές και άλλες περιφερειακές συσκευές (π.χ. ηχεία, μικρόφωνα, κάμερες κ.α.).

Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως σε πολλές περιπτώσεις το εργαστήριο πληροφορικής αξιοποιείται, στο πλαίσιο συνδιδασκαλιών, και για τις ανάγκες άλλων μαθημάτων (γλώσσα, κοινωνική και επαγγελματική αγωγή κ.α) και καινοτόμων προγραμμάτων που υλοποιούνται στο σχολείο (δημιουργία ιστοσελίδας, πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας, πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κ.α).